Audyt kompetencji pracownika – jaki ma wpływ na decyzje personalne w firmie
Zanim przejdziemy do głównego tematu artykułu, chcę zacząć od podstaw i odpowiedzieć na pytanie po co w firmach wdraża się model kompetencji? Model kompetencji pełni kluczową rolę w zarządzaniu zasobami ludzkimi i wspiera menedżerów w podejmowania różnych decyzji personalnych.
Z artykułu dowiesz się:
- Dlaczego powinniśmy mieć wdrożony model kompetencji w firmie?
- Jeżeli w firmie mamy wdrożony już model kompetencji, czy kolejnym elementem powinny być regularne oceny kompetencji pracowników?
- W jakim celu prowadzi się audyt kompetencji pracownika?
- Jakie korzyści może przynieść audyt kompetencji pracowników?
- Z jakich etapów składa się proces audytu kompetencji?
- Jakie są metody audytu?
- Jaka jest kolejność przeprowadzania audytu?
- Jakie są przykłady wykorzystania wyników audytu kompetencji do podjęcia decyzji personalnych?
- W jakich firmach sprawdza się audyt kompetencji?
Dlaczego powinniśmy mieć wdrożony model kompetencji w firmie?
Audyt kompetencji pracownika
Audyt kompetencji pozwala na rzetelną ocenę umiejętności i potencjału pracownika, dostarczając cennych informacji, które mogą posłużyć do podjęcia kluczowych decyzji dotyczących jego dalszej ścieżki zawodowej – awansu, rozwoju lub zwolnienia.
W tekście przedstawiam jego najważniejsze funkcje.
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
posiada ponad 19 lat doświadczenia zawodowego. Jej doświadczenie obejmuje cały HR – od rekrutacji, szkoleń, rozwoju, tematyki wynagrodzeń i benefitów, badań HR, prawa pracy, wdrożenia systemów HR’owych po dokumentację pracowniczą. Przed dołączeniem do Clariter w październiku 2023 r., przez ponad 5 lat zajmowała stanowisko Dyrektora HR w spółce Globalworth, gdzie zajmowała się zarządzaniem zespołem HR i administracji. Jej doświadczenie obejmuje także rolę HR Managera w firmie Konecranes & Demag Sp. z o.o., gdzie od zera rozwinęła funkcję HR, wdrożyła strategię w zakresie zarządzania ludźmi oraz przeprowadziła proces połączenia dwóch spółek w obszarze HR. Wcześniej realizowała projekty związane z miękkim i twardym HR w polskich i międzynarodowych firmach doradczych. Pracowała dla różnych branż, w szczególności: technicznej, logistycznej, nieruchomości, bankowości & ubezpieczeń i farmacji.
Magda ukończyła zarządzanie i marketing w Szkole Głównej Handlowej oraz studia podyplomowe w zakresie psychologii społecznej na SWPS. Zdobyła tytuł „Top Woman in Real Estate 2020” w kategorii HR & Employer Branding. Obecnie jest także mentorem w Programie Mentoringowym Top Woman in Real Estate
Cały czas rozwija swoje kompetencje, lubi zdobywać nową wiedzę i doświadczenie, a także eksperymentować.
W powyższych działaniach wspiera również pracowników i zachęca ich do rozwoju.
Prywatnie jest mamą trójki aktywnych dzieci, które nie pozwalają jej się nudzić.