Narzędzia:
Od stycznia 2021 r. obowiązek tworzenia PPK przez jednostki wchodzące w skład sektora finansów publicznych. W wydanej interpretacji Polski Fundusz Rozwoju rozstrzygnął wątpliwości, co do dopuszczalności zawarcia przez jednostki publiczne umowy o zarządzanie PPK jeszcze przed dniem 1 stycznia 2021 r.
Na Ogólnopolskim Kongresie "PPK w jednostkach publicznych" w przystępny sposób przybliżymy idee i zasady działania PPK. Poznaj dotychczasowe doświadczenia i perspektywy wdrożeniowe pracodawców. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę podczas wyboru instytucji finansowej, a także jakie są obowiązki pracodawcy i uprawnienia osób zatrudnionych. Zapraszamy do udziału online już 26 listopada.
Pracodawca albo osoba obowiązana do działania w imieniu podmiotu zatrudniającego będzie zagrożona otrzymaniem grzywny od PIP w wysokości od 1.000 do 1.000.000 zł w sytuacji, gdy nie dopełni obowiązku zawarcia w imieniu i na rzecz osoby zatrudnionej umowy o prowadzenie PPK w przewidzianym terminie, albo nie dopełni obowiązku dokonywania wpłat do PPK w przewidzianym przepisami terminie. Taka sama kara grozi też pracodawcy, który nie zgłosi wymaganych ustawą danych lub zgłosi nieprawdziwe dane albo udzieli w tych sprawach nieprawdziwych wyjaśnień lub odmówi ich udzielenia albo nie prowadzi dokumentacji związanej z obliczaniem wpłat do PPK. Sprawdź także, co może w związku z PPK kontrolować PIP. Pobierz bezpłatnego ebooka.
Pytanie: Czy gminny ośrodek kultury mający osobowość prawną jest jednostką sektora finansów publicznych? Czy zatem terminy wprowadzenia PPK to odpowiednio – umowa o zarządzanie PPK – najpóźniej do 26 marca 2021 r., – umowa o prowadzenie PPK – najpóźniej do 10 kwietnia 2021 r.
Pytanie: Jestem pracodawcą, który ma obowiązek utworzenia PPK w trzeciej fazie (w związku ze zmianami w tarczy antykryzysowej 2.0), w związku z faktem zatrudniania 31 grudnia 2019 r. 89 pracowników. Ze względu na słabszą kondycję finansową chciałbym przystąpić do PPK dopiero w 2021 roku. Czy mogę tak postąpić i nie spotka mnie za to żadna kara?
Pytanie: Jakie dokumenty powinien posiadać pracodawca, aby zawrzeć umowę o zarządzanie PPK oraz przedstawić je na potrzeby kontroli inspekcji pracy?
Pytanie: Czy jako pracodawca mogę zawrzeć dwie umowy o zarządzanie PPK z różnymi instytucjami finansowymi?
Pytanie: Znalazłem na Portalu PPK oferty instytucji finansowych. Czy na stronie mojeppk.pl znajdują się wszystkie instytucje, z którymi mogę zawrzeć umowy w ramach PPK? Czy jeżeli żadna z instytucji nie będzie chciała zawrzeć ze mną umowy o zarządzanie to oznacza, że nie będę musiał tworzyć PPK w swojej 26-osobowej firmie?
Pytanie: Czy instytucja finansowa, z którą podpisałem umowę o zarządzanie PPK, a także umowę o prowadzenie PPK, może w dowolnym momencie wypowiedzieć taką umowę? Co w takiej sytuacji powinienem zrobić?
Pytanie: Jako samorządowa instytucja kultury przystępujemy do PPK od 2021 roku. Mamy 2 związki zawodowe, z którymi pracodawca będzie konsultował wybór instytucji finansowej. Nie mamy na chwilę obecną decyzji, czy wyboru dokona organizator. Proszę o poradę, czy możemy rozpocząć konsultacje ze związkami i informować pracowników o PPK już teraz, aby na spokojnie zorganizować cały proces?
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas