Narzędzia:
Coraz więcej firm pracuje z Interaktywnym Programem Płatnik (IPP), kolejne grupy firm są przez włączane do tego systemu. Rozpoczęcie pracy płatnika składek z IPP to początek pracy w programie Płatnik z wykorzystaniem wielu funkcji programu, z którymi w dotychczasowej pracy płatnik nie miał do czynienia.
Od 1 września 2011 r. płatnik składek powinien sporządzać dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe do ZUS tylko z numerem PESEL. Proszę o radę, w jaki sposób rozwiązać ten problem w Płatniku. W rejestrze ubezpieczonych u osób zgłaszanych poprzednio znajdują się dwa numery identyfikacyjne. Chciałabym to zmienić, ponieważ za każdym razem, jak przygotowuję dokumenty ZWUA czy ZCNA system nie weryfikuje dokumentu z samym PESELEM, tylko domaga się drugiego numeru identyfikacyjnego. Proszę więc o radę, w jaki sposób rozwiązać ten problem.
NIP wychodzi z użytku jako identyfikator osoby ubezpieczonej w ZUS. Pozostaje natomiast podstawowym identyfikatorem płatnika składek.
W nowej wersji Płatnika pokazuje się komunikat o występowaniu w bazie dwóch kartotek o tym samym numerze PESEL. Chodzi o małżeństwo zatrudnione w naszym zakładzie pracy od ponad dwóch lat. Podane w Płatniku ich numery PESEL oraz NIP nie są jednak identyczne, a komunikat w dalszym ciągu się pojawia. Proszę o wskazówkę, jak rozwiązać zaistniały problem.
Po zalogowaniu się do programu Płatnik pokazuje mi się komunikat, że w systemie znajdują się kartoteki z takim samym numerem PESEL, które określone są jako „krytyczne” i nie będą brane pod uwagę przy przeliczeniach. Próbowałam je odnaleźć, ale przy dużej ilości osób mi się to nie udało. Proszę o wskazówki, w jaki sposób mam odnaleźć te kartoteki.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas