Narzędzia:
Często zastanawiamy się nad najważniejszym aspektem prezentacji. Jedni uważają, że to mówca, inni, że prezentacja multimedialna. Jeszcze inni twierdzą, że to interesujący temat stanowi klucz do rewelacyjnego wystąpienia. Wszystkie te czynniki mają kolosalne znaczenie. Jednak nie ma wśród nich tego, który stanowi o sensie wystąpienia. Dlaczego to publiczność jest ważnym elementem wystąpień publicznych?
Wszystkie organizacje potrzebują kultury uczenia się. To daje im przewagę konkurencyjną, zwinność, responsywność na zmiany, ale przede wszystkim rozwój i utrzymanie najlepszych pracowników. Mówi się, że najłatwiej uczysz się od tych, których znasz. Dlaczego więc miałoby być inaczej w miejscu pracy? Jakie są korzyści z programu wzajemnego uczenia się w firmie?
Przygotowując się do ważnego wystąpienia, starannie opracowujemy treść, którą chcemy przekazać. Zastanawiamy się nad odpowiednimi słowami, które dokładnie oddadzą to, co mamy do powiedzenia. Dodajemy do tego materiały wizualne, które wzmocnią przekaz. Niekiedy używamy rekwizytów. Niewielu zastanawia się nad gestami, postawą czy strojem. Są to kluczowe elementy komunikacji niewerbalnej, która jest bardzo ważnym elementem każdego wystąpienia menedżera.
Jaki jest sekret dobrze funkcjonującej organizacji i jej pracowników? Jednym z nich jest na pewno świetna komunikacja wewnętrzna. Nad dobrą komunikacją w firmie musimy ciągle pracować i dbać o jej odpowiedni kierunek i jakość. W komunikacji wewnętrznej niemal zawsze czujemy, że jest coś do poprawy. Sprawdź, jakie są kluczowe wymiary komunikacji wewnętrznej i jak je pozytywnie rozwijać.
Informacja zwrotna, czyli tak zwany feedback jest dla nas jednym z najmocniejszych narzędzi i najlepszych sposobów, aby dowiedzieć się, co robimy dobrze a co źle w organizacji, jakie doświadczenia pracowników budujemy, jaką kulturę i markę tworzymy. Przeczytaj, do czego potrzebna jest kultura feedbacku w organizacji.
Za nami ponad rok pracy zdalnej. Wiele badań potwierdza, że doświadczenia z tego okresu są w dużej mierze skorelowane z jakością zaplecza technologicznego, którym dysponuje pracodawca. To, w jaki sposób firma w czasie pandemii była w stanie wyposażyć swoich pracowników w potrzebne narzędzia i systemy podczas pracy zdalnej, przekłada się na ich poziom zaangażowania i satysfakcji z pracy. Najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie Ricoh w Europie wśród pracowników zatrudniających od 251 do 1000 osób potwierdza te tezy.
Podstawowym narzędziem naszej pracy jest język. Wydajemy polecenia, negocjujemy kontrakty, komunikujemy sukcesy i porażki. Sprawdź, jak wykorzystać język, aby stworzyć jasny, dobitny i zrozumiały dla odbiorców komunikat.
Praca menadżera nierozerwalnie związana jest z przekazywaniem różnych informacji. Jedne z nich są dobre i warto je przekazywać, inne niestety złe i lepiej ich nie komunikować. Nie zawsze jednak można scedować to zadanie na innego pracownika. Dlatego warto poznać kluczową kompetencję skutecznego menedżera – przekazywanie dobrych i złych informacji.
Pracodawca może wymagać od pracownika zmiany tła i schludnego ubioru podczas widekonferencji czy zdalnego spotkania służbowego. Należy jednak przy tym zachować duże wyczucie, aby nie naruszyć dóbr osobistych pracownika, gdy wykonuje on pracę zdalną. Dużym ułatwieniem dla pracodawcy będą odpowiednie zapisy w regulaminie pracy zdalnej.
Gdy organizacje przechodzą w kierunku hybrydowego modelu pracy, pojawiają się pytania o to, w jaki sposób zespoły będą w stanie z powodzeniem współpracować. Zastosuj kilka prostych wskazówek i podnieś efektywność pracy hybrydowej w swojej firmie.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas