Z dniem 1 stycznia 1985 r. dyrektor (pracodawca) szkoły zatrudnił pracownika (rencistę) na stanowisku obsługi. Po 10 latach pracy w szkole, 3 lutego 1995 r., pracownik nabył uprawnienia emerytalne, o czym (przejściu pracownika na emeryturę) ZUS pisemnie powiadomił dyrektora (pracodawcę). Będąc już emerytem pracownik dalej pracował w szkole (od 3 lutego 1995 r. do 31 sierpnia 2006 r.) Łącznie pracował od 1 stycznia 1985 r. do 31 sierpnia 2006 r. (21 lat). Pracownikowi wypłacono odprawę emerytalną w związku z niewypłaceniem jej w poprzednim zakładzie pracy, w którym pracował (w szczególnych warunkach) od 10 listopada 1966 r. do 14 marca 1983 r. (pracownik dostarczył zaświadczenie). Dyrektor szkoły twierdzi, że pracownik nie jest emerytem szkoły, ponieważ został zatrudniony jako rencista z innego zakładu pracy. Czy były pracownik nabył prawa emerytalne w naszej szkole, czy nie? Czy jest byłym pracownikiem (emerytem) szkoły? Czy może ubiegać się o świadczenia socjalne na podstawie Zakładowego Regulaminu Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)