Narzędzia:
Jak należy rozumieć obowiązek wypłaty minimalnej stawki godzinowej wynagrodzenia co najmniej raz w miesiącu? Czy np. w sytuacji, gdy zleceniobiorca rozpocznie wykonywanie umowy z dniem 1 lutego 2017 r., dopuszczalne będzie rozliczenie jego wynagrodzenia za ten miesiąc, w początkach miesiąca kolejnego? O interpretację w tym zakresie zwróciliśmy się do ministerstwa pracy.
Państwowa Inspekcja Pracy opublikowała wyniki, przeprowadzonych od stycznia do października 2015 r., kontroli w zakresie prawidłowości wypłaty wynagrodzeń za pracę. Dane płynące z raportu są bardziej optymistyczne. Wynika z nich, że stale zmniejsza się liczba firm naruszających przepisy prawa pracy w tym zakresie.
Jeżeli w miesiącu czerwcu 2010 roku miałam osobę na umowa zlecenie i umowa ta skończyła się ostatniego dnia czerwca, a wynagrodzenie wypłaciłam 7 lipca, to jaki kod tytułu ubezpieczenia powinnam zastosować w deklaracji ZUS RZA za 07/2010? Zleceniobiorca został wyrejestrowany z dniem 2 lipca 2010 r. Od umowy zlecenia była odprowadza tylko składka zdrowotna.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas