pozew

W jaki sposób pracodawca powinien zareagować na powtórny pozew byłego pracownika

Pytanie:

W firmie obowiązuje wewnętrzna regulacja. Zgodnie z nią pracownicy, którym pracodawca wypowiedział umowę o pracę z wyłącznej winy pracodawcy, nabywają prawo do odprawy w wysokości 8 pensji. Pracodawca w 2019 roku wypowiedział umowę pracownikowi, wskazując jako przyczynę wypowiedzenia niewłaściwe wykonywanie przez niego obowiązków Pracownik odwołał się do sądu, powołując się na to, iż przyczyna wypowiedzenia była nieprawdziwa. Sąd oddalił powództwo i w uzasadnieniu wskazał, że przyczyna wypowiedzenia umowy była prawdziwa, ponieważ zastrzeżenia pracodawcy były uzasadnione. Pracownik we wrześniu 2021 roku wytoczył kolejny proces, w którym żąda zapłaty odprawy. Ponownie stara się w nim udowodnić, że przyczyny zwolnienia leżały jednak po stronie pracodawcy. Czy firma może żądać odrzucenia pozwu, skoro już raz sąd zajmował się podobnym sporem? Jak zareagować na powtórny pozew byłego pracownika?

Kwestie wzajemnej zależności wyroków w sprawach z odwołania pracownika od wypowiedzenia oraz w sprawie o odprawę nie są łatwe. Jednak tego typu zagadnienia procesowe były już przedmiotem oceny orzecznictwa. Judykaty Sądu Najwyższego dotyczące tych kwestii są korzystne dla pracodawcy znajdującego się w sytuacji opisanej w pytaniu. Pracodawca powinien się na nie powołać, aby uniknąć konieczności ponownego dowodzenia tego, że zwolnienie pracownika z pracy nastąpiło z jego winy.

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo