Oświadczenie zleceniobiorcy do celów ZUS - jak postępować, gdy okaże się błędne?

Oświadczenie zleceniobiorcy do celów ZUS - jak postępować, gdy okaże się błędne?

Katarzyna Czajkowska-Matosiuk

Często zdarza się, że w wyniku błędnego oświadczenia zleceniobiorcy, zleceniodawca dokonuje nieprawidłowego zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych. Skutkuje to powstaniem niedopłaty składek. W takiej sytuacji w razie kontroli ZUS zleceniodawca będzie miał obowiązek dokonania odpowiednich korekt dokumentów. W opracowaniu wyjaśniamy, jak powinno wyglądać oświadczenie składane przez zleceniobiorcę oraz co powinien zrobić zleceniodawca w przypadku, gdy okaże się, że zostało ono wypełnione błędnie.

Pozostało jeszcze 96 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

  • Indywidualne konsultacje z ekspertami
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr płac i ZUS
  • Informacje o najnowszych zmianach w prawie
  • Baza ponad 900 zweryfikowanych wzorów dokumentów, regulaminów, narzędzi, materiałów video
Załóż darmowe konto »

Jeśli posiadasz już konto - Zaloguj się:

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu, lub założyć konto i cieszyć się z pełnego dostępu do portalu.

Katarzyna Czajkowska-Matosiuk

Katarzyna Czajkowska-Matosiuk

Dr nauk prawnych, specjalista w zakresie prawa pracy i prawa podatkowego
Nie ma jeszcze komentarzy do tego dokumentu.
Zaloguj się aby dodać komentarz

Szkolenia Akademia Wiedza i Praktyka

Biblioteka kadrowego

Copyright ©  Wszelkie prawa zastrzeżone

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookies w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.

wiper-pixel