Rozwiązanie umowy wysłane pocztą – jakie są zasady?

04.03.2018AKTUALNE

Zwalniając pracownika pocztą wysyłamy list polecony za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Odniesie on skutek w momencie odebrania go przez pracownika. A jeśli pracownik lub osoba uprawniona nie odbierze go? Wówczas uznaje się, że odebrał je po 7 dniach od drugiego awizowania.  W jaki sposób ustalić tę datę? Co wpisać w świadectwie? I jakie są jeszcze inne zasady dotyczące zwalniania pracownika za pomocą poczty?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

Z tekstu dowiesz się m.in.:

  • Jakie są zasady dotyczące pism rozwiązujących umowę o pracę?
  • Co w przypadku, gdy pracownika nie ma w domu?
  • Co się dzieje, gdy nikt nie odbiera przesyłki od pracodawcy?
  • Co w sytuacji, gdy pracownik odmawia przyjęcia przesyłki?
  • Którą datę podajemy w świadectwie pracy?

Pozostało jeszcze 96% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj pełen dostęp do Portalu Kadrowego a wraz z nim:

  • Aktualne informacje o zmianach w prawie (24/dobę)
  • Indywidualne konsultacje z ekspertami (odpowiedź w 48 h)
  • Codziennie aktualizowana baza ponad 8 500 porad z zakresu kadr, płac, ZUS i HR
  • Ponad 1700 narzędzi: wzorów dokumentów, kalkulatorów, komentarzy, e-szkoleń
Uzyskaj dostęp do portalu na cały miesiąc za jedyne 19,90 zł netto [24,48 zł brutto] »

Jeśli posiadasz konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.

Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto (49.08 zł brutto)

Sprawdź inne artykuły w kategorii Kadry

Nagrody i wyróżnienia

Certyfikat rzetelnosci Laur zaufania SMB logo Top firma

Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone

Obserwuj nas

fb-logo ink-logo inst-logo