Narzędzia:
W pracy zespołowej grupa przechodzi przez wiele etapów. Zwłaszcza, gdy realizowany projekt jest bardzo długi, a na końcowe efekty należy poczekać niekiedy kilka lat. W takich okolicznościach naturalnie motywacja do pracy spada. Pojawia się kryzys odpowiedzialności, który jest jedną z faz rozwoju zespołu i któremu należy przeciwdziałać, aby uniknąć negatywnych konsekwencji.
Instytut Gallupa od dawna podkreśla, że za zaangażowanie pracowników w zespole w ponad 70% odpowiada jego lider. Bycie liderem to wyzwanie na wielu płaszczyznach. Często umknąć mogą pierwsze sygnały spadku zaangażowania pracowników. Umiejętność dostrzegania pierwszych oznak spadku zaangażowania jest bardzo istotna, ponieważ zrozumienie przyczyn i odpowiednia reakcja oraz plan naprawczy mogą zająć trochę czasu. Im wcześniej uda się wykryć te oznaki, tym szybciej i łatwiej będziemy mieli szanse powstrzymać i odwrócić ten trend.
Czy wiesz, że słabe zarządzanie jest zazwyczaj podstawową przyczyną niskiego zaangażowania pracowników? Jeśli organizacja usilnie stara się pracować nad poprawą zaangażowania pracowników bez widocznych efektów, warto przyjrzeć się detalom i zejść do poziomu poszczególnych zespołów i ich liderów.
Zarządzanie przedsiębiorstwem i przewodzenie zespołom ludzkim to proces nieustannego dostosowywanie się do zmian. To one kształtują nasz współczesny świat i każdy menadżer powinien posiadać umiejętność szybkiego dopasowania się do nowej sytuacji. W tym obszarze warto jednak obserwować poczynania innych, uczyć się na ich błędach, ale także korzystać z prawidłowych rozwiązań. Jednym słowem warto wiedzieć, jakie zmiany zachodzą w sferze szeroko rozumianego zarządzania, by umieć stawić im czoła.
Jest wiele czynników, które pozwalają stwierdzić, czy mamy do czynienia ze skutecznym menadżerem. Wśród licznych modeli na uwagę zasługuje ten, który wskazuje na kluczowe obszary, nad którymi musi pracować kierownik. Model wskazujący na 3 koła zębate przywództwa odnosi się do przywództwa i zarządzania, narzędzi i technologii oraz umiejętności i wywierania wpływu na innych. Cechy te są o tyle kluczowe, iż znajdują odzwierciedlenie zarówno w klasycznym przywództwie, jak i tym które jest prowadzone na odległość.
Pomimo tego, że coraz częściej mówi się o zjawisku jakim jest mobbing, te zachowania nadal się pojawiają i często niestety nasilają. Czy liderzy nadal muszą przejawiać zachowania agresywne i autorytatywne w stosunku do pracowników i współpracowników? Jak odróżnić mobbing od gorszego samopoczucia lidera? Czy jego osobiste problemy powinny przekładać się na niestosowane zachowania w pracy? Zapraszamy do obejrzenia porady video na ten temat.
Z najnowszego raportu Gallupa wynika, że pracownicy w Europie są niezadowoleni ze swoich miejsc pracy. Okazuje się, że jedną z przyczyn tego stanu rzeczy są słabi liderzy. Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z ekspertką Dream Employer – Karoliną Karwowską.
Nie ulega wątpliwości, że ludzie to istoty społeczne, które do prawidłowego funkcjonowania potrzebują współistnieć z innymi ludźmi. Sytuacja wzajemnego zajmowania tego samego środowiska sprawia, że w grupie ludzi zawsze pojawiają się pewne zależności. Jedni dominują, inni są ulegli. Ze wszystkim zachowaniami silnie powiązana jest psychologia, która poprzez liczne badania wskazuje na pewne ogólne schematy postępowania ludzi, które pozwalają przewidzieć ich zachowania. To swoiste wywieranie wpływu na innych powinno znaleźć się w obszarze zainteresowania każdego skutecznie działającego menadżera.
Działalność współczesnego przedsiębiorstwa to bardzo różnorodne zadania. Nawet w najmniej zaawansowanych branżach lista zadań do wykonania jest bardzo długa. Jednym z najtrudniejszych obszarów prac jest zarządzanie ludźmi. W jego obszarze o końcowym sukcesie bardzo często decyduje postać menadżera. Dobrze, kiedy wraz z przydzielonymi mu funkcjami staje się on realnym przywódcą zespołu. To właśnie przywództwo jest tym, co rzeczywiście wpływa na zachowanie ludzi. Dlatego stanowi kluczowy obszar działalności każdego przedsiębiorstwa i menadżera.
Działanie wielu przedsiębiorstw oparte jest o wyznaczanie celów i późniejszą ich realizację. Kluczowe wydaje się więc być pytanie o sposoby wyznaczania celów. Jedną z najbardziej popularnych metod jest metoda SMART. Pod tą nazwą kryje się 5 obszarów analizy, wśród których jest także realność celu. Jaki powinien być realistyczny cel, jakie kroki podjąć, aby zadanie było bardziej prawdopodobne do wykonania? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w tym artykule.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas