Praca w soboty, niedziele i święta (planowana i nieplanowana) – w związku z ograniczeniem pracy w handlu w niedzielę
Na etapie planowania pracownikowi pracy w danym okresie rozliczeniowym musimy wziąć pod uwagę m.in. maksymalny wymiar godzin pracy, który można zaplanować, a także zasadę przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy. Trzeba więc tak zaplanować dni pracy, aby zachować minimalną liczbę dni wolnych właściwą dla danego okresu rozliczeniowego.
Z artykułu dowiesz się:
- Przeciętnie 5-dniowy tydzień pracy – na czym polega w praktyce ta zasada
- Jakie zmiany dotyczące pracy w handlu w niedziele mają wejść w życie w 2018 r.
- Praca planowana w sobotę
- Praca planowana w niedzielę i ograniczenia co do pracy w niedzielę
- Wezwanie pracownika do pracy w wolną sobotę i rekompensata
- Wezwanie pracownika do pracy w wolną niedzielę i rekompensata
- Granice soboty i niedzieli
Praca w sobotę, niedzielę i święta - PREZENTACJA
Pozostało jeszcze 93% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, specjalista w zakresie prawa pracy. Redaktor prowadzący miesięcznika "Aktualności kadrowe"