Kiedy i jak pracodawca powinien współpracować ze związkami
Pracodawca, u którego funkcjonują związki zawodowe, w szeregu przypadków wskazanych przepisami prawa pracy musi podejmować decyzje dotyczące pracownika albo spraw załogi współdziałając ze związkami zawodowymi. Sprawdźmy, jakie są obowiązki konsultacyjne pracodawcy w sprawach indywidualnych i zbiorowych, a także w jakich sytuacjach należy uzyskać zgodę organizacji związkowej.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie formy może przybrać współdziałanie pracodawcy ze związkami zawodowymi?
- W jakich przypadkach pracodawca powinien współpracować z organizacją związkową w sprawach indywidualnych?
- Które sprawy zakładowe pracodawca powinien skonsultować ze związkami?
Pozostało jeszcze 94% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
AUTOR
Prawnik, specjalista z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, wieloletni redaktor Serwisu Prawno-Pracowniczego, współpracownik merytoryczny największych wydawnictw prawniczych. Doświadczony trener i wykładowca. Autor licznych komentarzy i opracowań dotyczących m.in. zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych, instytucjach kultury, oświacie.