Jakich błędów wystrzegać się przy prowadzeniu PPK
Pracodawcy, którzy niewłaściwie wywiązują się z obowiązków związanych z tworzeniem i prowadzeniem PPK muszą liczyć się z dotkliwymi sankcjami przewidzianymi przepisami o pracowniczych planach kapitałowych. Czego nie robić, aby ustrzec się negatywnych konsekwencji błędów przy prowadzeniu PPK?
Z artykułu dowiesz się:
- O czym pamiętać ustalając podstawę naliczenia wpłat do PPK
- Na co zwracać uwagę w sytuacji obniżenia wysokości wpłaty podstawowej przez uczestnika PPK
- Jak zabezpieczyć się przez koniecznością korygowania wpłaty odprowadzanej na rachunek uczestnika w PPK
- Jakie sankcje i za co mogą być nałożone na pracodawcę w związku z naruszeniem przepisów o PPK
- Kiedy pracodawca może być posądzony o nakłanianie pracownika do rezygnacji z uczestnictwa w PPK
AUTOR
Prawnik, ekspert rynku emerytalnego i założyciel Debaty Emerytalnej. Posiada doświadczenie w zakresie doradztwa przy tworzeniu i funkcjonowaniu PPE oraz PPK. Autor i współautor książek oraz publikacji dotyczących zagadnień systemu emerytalnego, aktywnie komentuje w mediach (tradycyjnych i społecznościowych) zagadnienia związane z systemem emerytalnym, rynkiem pracy i ubezpieczaniami społecznymi.